Google Adwords ile İnternet Reklamcılığı

Google AdWords’le internet reklamcılığına genel bakış

  • Google’ın çevrimiçi reklamcılık programı olan AdWords, yeni müşterilere ulaşmanıza ve işletmenizi büyütmenize olanak sağlar.
  • Reklamınızın nerede görüntüleneceğini seçebilir, kendinize uygun bir bütçe belirleyebilir ve reklamınızın etkisini ölçebilirsiniz.
  • Minimum harcama taahhüdü yoktur. Reklamlarınızın yayınını istediğiniz zaman duraklatabilir veya durdurabilirsiniz.
  • https://adwords.google.com.tr adresine giderek AdWords’ü kullanmaya başlayın.

İşletmenizle alakalı kelime veya kelime öbekleri (anahtar kelimeler olarak adlandırılır) ile arama yapan veya teması işletmenizle alakalı olan web sitelerini inceleyen kullanıcılara ulaşın. Reklamınız Google’da ve Google’ın iş ortağı web sitelerinde görüntülenir. Tıklama başına maliyet (TBM) teklifi ile, yalnızca kullanıcılar reklamınızı tıkladığında ücretlendirilirsiniz.

Reklamlarınız alakalı içeriğin yanında görüntülenir
Kullanıcılar reklamlarınızı tıklar
Ve işletmenizle bağlantı kurar

Google AdWords ile reklam vermenin avantajları

AdWords’ü diğer reklamcılık türlerinden ayıran birkaç önemli nokta vardır. AdWords’ü kullanarak:

Kullanıcılara, tam da sunduğunuz ürün veya hizmetler için İnternet’te arama yaptıkları anda ulaşabilirsiniz 

  • Reklamınız, sizin sunduğunuz türde ürün ve hizmetleri aramakta olan kullanıcılara gösterilir. Dolayısıyla söz konusu kullanıcıların işlem yapma olasılığı daha yüksektir.
  • Reklamınızın hangi web sitelerinde ve hangi coğrafi alanlarda (eyaletler, şehirler ve hatta mahalleler) görüneceğini seçebilirsiniz.
  • Google Görüntülü Reklam Ağı (GDN) tek başına, ABD’deki İnternet kullanıcılarının %80’ine ulaşır. 

 Bütçenizi kontrol edebilirsiniz 

  • Tıklama başına maliyet (TBM) teklifi ile, reklamınız görüntülendiğinde değil, yalnızca kullanıcılar reklamınızı tıkladığında ücretlendirilirsiniz. Kullanabileceğiniz çeşitli teklif seçenekleri vardır.
  • Aylık olarak ne kadar harcamak istediğinize karar verir ve hiçbir zaman bu tutarın üzerinde ücretlendirilmezsiniz.
  • Minimum harcama taahhüdü yoktur.
     

 Reklamınızda tam olarak nelerin işe yaradığını öğrenip bunları temel alabilirsiniz 

  • Reklamınızın gösterdiği performans (reklamınız sayesinde kaç tane yeni müşteri işletmenizle bağlantı kurdu, bu müşteriler nereden geliyor ve benzeri ayrıntılar) ile ilgili raporu inceleyin.
  • Reklamınızı düzenleyip iyileştirmek ve işletmenizle iletişime geçen potansiyel müşterilerin sayısını artırmak için AdWords araçlarını kullanın.