Arama motorları nasıl tepki verecek ve bu durum kişisel sıralamalarınızı nasıl etkileyecek? Arama motoru optimizasyonunun bazı yönleri muhtemelen daha az popüler hale gelecektir. Diğerleri ise çabaları yoğunlaştırmak ve potansiyel müşteriler elde etmek için daha fazla ayrıntıya girmeyi gerektirecek. Okumaya devam ederek SERP sıralamanızı korumak veya yükseltmek için hangi 2024 SEO trendlerinden haberdar olmanız gerektiğini görün.
AI - Yapay Zeka
Web sitelerinde yapay zeka ya da AI kullanımı giderek artıyor. Bunu bir kısayol olarak algılayabilirsiniz, ancak aslında daha çok bir araçtır. Web sitenizin kopyası ve içeriği hala orijinal ve kullanıcı için değerli olmalıdır. Google sizi sıralamak için Deneyiminizi, Uzmanlığınızı, Yetkinliğinizi ve Güvenilirliğinizi (EEAT) kullanır. İçerik oluştururken bu dört kategoriye odaklanarak SEO'nuzu geliştirebilirsiniz.
Backlink
Backlink (başka bir web sitesinin içeriğinden kendi içeriğinize alakalı bağlantılar almanın) SEO için önemi değişti. Geçmişte, web sitenize işaret eden daha fazla geri bağlantıya sahip olmanın daha fazla otorite ve güven gösterdiğine inanılıyordu, ancak arama motorları durumun böyle olmadığını fark etti ve kaliteden çok sayıya öncelik veren pazarlamacıları cezalandırmaya başladı. Mümkün olduğunca çok sayıda sayfa dışı geri bağlantı elde etmek için bir SEO ajansına ödeme yapmak yerine, geri bağlantıların kalitesine veya kaynaklandıkları web sitelerinin otoritesine dikkat edin. Alakalı, yüksek kaliteli geri bağlantılar, arama sıralamasındaki önemleri azalmaya devam etse de hala faydalıdır.
No-Click Searches
2024 yılında tıklamasız veya sıfır tıklamalı arama trendinin de hız kazanması bekleniyor. Özünde, web aramaları kullanıcıları, kendilerini bir web sayfasına yönlendiren bir sonuca tıklamak zorunda kalmadan bilgi edinebilirler. SERP içinde alakalı olmaya nasıl devam edebilirsiniz? Bunun önemli bir kısmı şema işaretlemelerinin ve snippet'lerin farkında olmayı içerir. Her ikisi de müşterilerin aradıklarını hızlı bir şekilde bulmalarını sağlayacak bir arama sonucu üretmek için gereklidir.
Schema Markup
Şema işaretlemesi olarak bilinen bu küçük kod parçası, Google tarayıcılarına web sitesinin içeriği hakkında kesin bilgiler sağlar.
Snippets
Bu, SEO sonucunun görünümüdür. Tüketici, tıklamak yerine snippet'inizde potansiyel arama sorgusunun çözümünü gözlemleyebildiğinden, SEO'nuzu daha da geliştirmenize yardımcı olacaktır.
Markanıza nasıl yardımcı olabileceğimiz hakkında daha fazla bilgi edinin.
İhtiyaçlarınıza birlikte karar verelim. Ekibinizle uyum içerisinde çalışarak, size özel dijital çözümü sunalım.